måndag 31 augusti 2009

Bildfrossa från fäbodfärden

Mats gamla kamera har kommit tillrätta och bevisat att gammal är äldst (min nya är fortfarande hos reparatören), därför kan jag bjuda på en riktig bildkavalkad från vår trevliga fäbodhelg. Stugan invändigt...
och utvändigt.
Jag satte upp nya gardiner som jag sytt av gamla lakan och pyntade lite. Utanför ser ni Bilen från Helvetet.
Som ni ser fick vi riktigt fint väder på eftermiddagen och kvällen, tvärtemot vad väderflickorna sa.
Mats fixade rinnande varmvatten, inte illa.
Andreas och Fia - här ser ni vad ER bärstol gjorde när ni hade behövt den själva. Sorry.
Trots att där inte finns några kor så är det en levande fäbod. Det finns både golfbana (!)...
och majstång.
Odin älskar att vara ute.
Kvällsmys efter mörkrets inbrott.
Trots att jag spanade hela tiden fick vi inte se några vilda djur. En gång såg Mats och hans pappa ett lodjur utanför stugan.
På det stora hela blev det en mysig vistelse som dock blev lite längre än planerat eftersom bilen inte ville starta när vi skulle åka hem, men inte ens det kunde förstöra vårt goda humör. Vi packade upp all överbliven mat och väntade tålmodigt till svärmor kom med startkablar och räddade oss några timmar senare. Som plåster på såren hittade vi också kantareller på hemvägen, vilket vi säkert inte gjort om bilen startat. Säger vi.

3 kommentarer:

Elina sa...

Värst vad alla är ute och fäbodar sig. Själv är man mitt i stan. Lite skillnad. Men dock trevligt på olika sätt. Mysigt såg det ut i alla fall!

jonna sa...

det ser supermysigt ut! och vad odin är söt när han sticker upp näsan ur bärstolen. <3

Mor sa...

Det ser verkligen jättemysigt ut i Larsbodarna! Hoppas att man får komma dit snart! Kram!