torsdag 13 augusti 2009

Sovmorgon och muskelvärk

Sex! Vi fick sova till sex imorse. Underbart! Wonderbar! Idag kommer en kompis hit. Hon ska få kanelbullar. Hon har dessutom en bulle i ugnen själv, den har jäst i 7 månader. Den ska jag klappa på. Saknar min bebismage ibland.

Jag tränade igår och det känns idag. Känner mig mörbultad men på ett skönt sätt. Så många stackars bortglömda muskler jag måste ha. I höst måste jag uppmärksamma dem lite mer för jag behöver dem så väl. Nu ska jag plocka och pyssla lite. En BH ligger på vardagsrumsgolvet. Saker har en tendens att ändra plats när man har barn. En morgon hittade jag inte bilnyckeln. Jag letade tills jag grät av frustration och var på väg att lämna återbud. Den låg under en matta. "Odin! Din förgrömmade unge", ropade jag och sprang efter honom, men han hade redan låst in sig på toan och där satt han och täljde trägubbar medan han planerade nästa bus.

3 kommentarer:

Elina sa...

Härligt med träningsvärk! När tränar vi nästa gång? Vi kan väl springa runt Limsjön!

Jag tycker saker har en tendens att försvinna även fast man inte har barn... Fast att man tycker att man vet exakt var man lagt det. Men BH:ar på golvet brukar jag faktiskt inte ha. Det ser väl lite trashigt ut Malin! ;)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Fniss! Det där känner jag igen..är mer förvirrad än någonsin..konstigt att jag inte tappat bort mig själv än hihi ;)

kram!

Jonna sa...

ja vi springer runt limsjön! when? i morgon? kyss