onsdag 19 augusti 2009

Matdust

Vi hade en dust vid middagsbordet igår. Jag och Odin alltså. Mats jobbar över denna vecka så honom ser vi tyvärr knappt röken av. Vårt lilla gossebarn ville inte ha någon mat trots att jag, helt emot mina principer, försökte med tre olika rätter (ja, jag vet att jag skämmer bort honom mamma). Jag försökte förklara för den trinda lilla ungen att barn i andra länder svälter, att vissa rentav tvingas äta sopor, men han ville inte lyssna på det örat utan slängde älggrytan på moraklockan. Splash! När jag gav upp och satte ner honom på golvet kröp han in under bordet och åt genast upp en hundmatskula. Var det något han försökte säga mig angående min matlagning?

2 kommentarer:

Jonna sa...

haha! stackars odin som hellre äter hundmat än din mat... kanske är bättre han äter middag hos moster?

Anonym sa...

hahahahaha fy fan va kul!

/Tora