fredag 21 augusti 2009

Hipp hipp Hurra

Odin ska firas kungligt. Imorse fick han sång, paket och välling på säng. Han var totalt otacksam för sina presenter och jag var mer uppspelt än födelsedagsbarnet självt. Är det födelsedag så är det. Det blir kalas i dagarna tre. Vi kommer inte att få göra annat än att brygga kaffe. Varför har vi en så puttinuttig kaffebryggare när vi har en så folkrik och kaffeälskande släkt? Det är vansinne! Vi brygger och brygger och fyller termosar på löpande band. Idag har vi i alla fall klarat av två födelsedagsfikan med hedern i behåll. Allt socker sitter som en beläggning på tänderna. Karius och Baktus lever rövare i min munhåla. De har Sötsaksfestival, tältar i min mun och festar från morgon till kväll. Det är som det ska vara. Men som ni vet så tar socker och salt ut varandra så därför ska jag nu tugga i mig en balja popcorn, för imorgon förmiddag kör vi igång igen! Hipp hipp hurra!

4 kommentarer:

andreas sa...

stackare måste vara jobbigt kram

Elina sa...

Jo tack, jag har ju hakat på fikaorgien. Sen massa öl och potatisgratäng på det! Kommer sova gott i natt... Eller? Kanske är man upp i varv efter all kaka med glasyr? Den som lever får se...

Jonna sa...

supermysigt kalas! och alla var där! kul kul. puss puss.

Anonym sa...

haha fett roligt

/Tora