onsdag 27 januari 2010

Efter jobbet

Idag hände något märkligt. Jag kom hem vid tjugo i fem och kände mig pigg. Efter middagen bestämde jag mig för att gå till biblioteket med Odin. Det blev svettigt eftersom jag fick ploga med vagnen men jag gav inte upp.
På kvällens andra träningspass flaxade jag som vanligt tills jag upptäckte att jag försummat mina armhålor den senaste tiden. Mina rörelser blev påtagligt stela och återhållsamma. Som om nån skulle ha tid och lust att titta på mina armhålor. Silly girl.
Nu har jag sett på Uppdrag granskning och blivit upprörd av hjälparbetare som utnyttjar de fattiga flickorna de ska skydda.
Klockan är halv tio. Dags att stämpla ut.

2 kommentarer:

Elina sa...

Det där med armhålor på träning är ett ständigt bekymmer :) Och ben.

Det var riktigt starkt att kämpa till bibblan i det här vädret, men jag förstår om det känns viktigt att göra saker med Odin när du kommer hem.

Uppsala är fint ja! När kommer du hit och ser det med egna ögon?

jonna sa...

och jag hade tänkt fråga om du ville komma över! :) kom hem alldeles strax efter fem!