fredag 22 januari 2010

Frid och fröjd

Här sitter jag och upplever nästan total fredagsfrid. Odin sover. Mats spelar. Doris snarkar. Tyvärr låter det som om grannen ovan försöker riva huset med sin dammsugare. Man måste väl inte flytta varenda möbel varenda vecka! Men vem är jag att klaga? Under tiden jag väntar på att vi ska se Gran Torino med Clintan kan jag bjuda på kvällens recept.

KRÄFTSTJÄRTSPASTA

Rör ihop en burk creme fraiche och en burk hela tomater på burk (häll bort spadet). Koka ett tag. Stäng av plattan, stjärtarna ska inte koka, då krymper de som en pillevipp i en isvak! Häll i kräftorna, dill (i originalreceptet står det dillfrön men jag tänkte att det skulle bli lite starkt för Odin). Salta och peppra. Servera med bandpasta (helst färsk) och toppa med riven ost (helst stark). Ett glas vitt, en sallad och en bit färsk baguette gör denna måltid fulländad.

3 kommentarer:

Elina sa...

Vi lyxade till det med bacontoppad kyckling, klyftpotatis och ett glas rött till!

Det var en gästföreläsare som skulle kommit. Vår lärare har ursäktat sig i ett långt mail, men han visste inte vad som gått snett.

Hur var filmen?

Mor sa...

Tack för ett bra? recept. Lättlagat också, det passar mig! Kram.

Jonna sa...

Mast ? Är det din nya kille? Lät som ett bra recept bortsett från dillen.