tisdag 19 maj 2009

Frågan är om jag orkar gå och lägga mig

Nu har vi varit borta i två hela dagar och även om Odin verkar obemärkt så är jag fullständigt slut. Jag har blivit så van att lulla runt hemma och max ha några få softa programpunkter i veckan. Att vara borta en hel dag med bebis kräver mycket planering och packning. Igår var jag som bekant i Falun med mamma och idag har jag varit till mitt jobb, träffat kollegor och haft lönesamtal (alltså prata om vilken lön jag ska ha när jag börjar jobba), sedan upp till svärmor där Odin var och senare vidare på syjunta. Tillbaka och hämta Odin och sedan hem. Pust! Allt har dock gått bra. Nästan för bra, Odin verkade inte ha saknat mig det minsta. Reagerade lika lite när jag kom tillbaka som hade jag varit på toa, det är så klart skönt att han trivs och är trygg hos sin farmor, men ändå... Lönesamtalet som jag gruvade mig lite för var inte alls farligt. Vi pratade i en timme och tjugo minuter (!) och jag hade svar på alla frågor och fick faktiskt mer lön än jag förväntat mig. Men det var nog tack vare att jag hade mansröst idag. Män får ju i regel högre lön och imorse vaknade jag med en riktigt whiskystämma.

2 kommentarer:

Elina sa...

Haha! Det är sexigt med hes röst. Jag borde röka och dricka mer starka grejer. Skönt att det gick bra i alla fall! Du är värd all lön i världen. Puss!

Anonym sa...

haha, du är skön.. Ja du är värd all lön i världen. Kommer upp till Dalarna i helgen, vore kul att ses, puss
tora