måndag 4 maj 2009

Hjälp! Jag är med i en svensk syjunta!

Nu börjar allvaret. Fram till nu har det bara varit prat och mat på syjuntan men imorgon blir det andra bullar. Då kommer nämligen en stickexpert och ska lära oss tvåändsstickning (och inte tvåhändsstickning som syster sa. Till och med jag vet att man alltid använder två händer när man stickar! Tyvärr är inte syrran med imorgon och jag får vara klassens clown.) Jag som hjälpligt kan sticka avig eller rät, jag vet inte vilket. Nu kommer mitt rätta jag fram och förnedringen kommer att vara total. Jag får vara tacksam att jag åtminstone får ha mina egna kläder på mig och slipper vara utklädd till kyckling.

4 kommentarer:

Michaela sa...

Det kommer gå hur bra som helst Malin. Jag kan inte heller!

andreas sa...

haha men en dumstrut kanske du får ha.Det där är ju hur lätt som helst.kram

Elina sa...

jag kan inte sticka varken hit, dit, bak, fram, upp eller ner! men du fixar det säkert, du är ju pysslig av dig!

Jonna sa...

hahahahahahhaha! nej, clown får du vara denna gång! lagomt åt dig ;)