onsdag 13 maj 2009

Smaka på den du!

Jag har föreslagit brorsan att han ska börja blogga men han är motsträvig. Så än så länge får jag sno det stoff som han annars kunde skriva om, såsom roligheter Gustaf 2 år sagt.

Hemma hos Andreas med familj hade de sett en naturfilm om älgar en dag. Älgkon fick en kalv och speakerrösten beskrev hur det gick till och att kon efteråt äter upp moderkakan. Även små grytor har öron... Några dagar senare pratar de på dagis om vad barnen gillar för fika. Bullar? Kakor? Glass? "Du då Gustaf, vad gillar du för fika?", frågar fröknarna, varpå Gustaf svarar: "Moderkaka!". Jag antar att personalen fick sig ett gott skratt. Samtidigt är ju Gustafs logik så självklar -en blandning av två så bra saker som mamma/moder och kaka måste ju bara vara smaskens.

4 kommentarer:

andreas sa...

Jag får väl gästblogga någon gång haha, ja han är härlig den lilla spjuvern,nu har han börjat skylla ifrån sig när han fiser oxå.
han måste ha snappat upp det på dagis va?

Elina sa...

hahahaha! så himla roligt! moderkaka, klockrent. åååh, längtar efter honom... efter alla! om en vecka kommer jag tralalala.

jonna sa...

haha ja det är en helt ljuvlig historia det där... och äcklig...

Sofia sa...

och de är dessutom alltid mig han skyller på undra vad de beror på och så klappar han mig på rumpan och säger de är här de pruttar :) kan ju inte annat än att skratta...