lördag 3 november 2007

Bregottkväll

Gårdagskvällen gick i smörets tecken. Först var det den smörigaste omgången någonsin av Idol, det blev nästan lite väl mycket tårar och gulligull. Sedan skulle vi se Kärlekens slöja. Redan titeln borde ha gett mig varningsflagg, men den hade ju fått flera fyror och jag ryckte åt mig den i all hast. Väl hemma såg jag att fyrorna var utdelade av tidningarna Hennes, Plaza kvinna och Amelia och började ana vad vi hade att vänta. Mycket riktigt. Till och med jag kom på mig själv med att önska att det hade varit en Bruce Willis-film istället. De bredde på med vacker natur, smäktande musik och starka känslor, men det nådde helt enkelt inte in i hjärtat. Och när Edward Nortons karaktär dog i kolera på slutet, var mina ögon helt torra och jag var bara tacksam att den var slut så jag fick gå och lägga mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag och Hanna ska se Zodiac ikväll! Jag hoppas på bättre lycka än dig. Tur att det är Mats tur att välja nästa gång haha :) /slans

Anonym sa...

trist att den inte berörde mer! men men... vi såg pans labyrint, den var bra. alex hade sett den förut. efteråt var jag så trött, klockan var 22, lördagskväll, jag gick och lade mig. tantvarning?

Anonym sa...

trist att den inte berörde mer! men men... vi såg pans labyrint, den var bra. alex hade sett den förut. efteråt var jag så trött, klockan var 22, lördagskväll, jag gick och lade mig. tantvarning?