söndag 25 november 2007

Sthlm

Nu har jag kommit hem från storstaden. Det var superkul att vara där, men jag känner att jag gjort rätt som flyttat därifrån. Jag gillar verkligen Sthlm, men samtidigt mår jag mycket bättre här. Jag är helt enkelt lugnare och känner mig inte lika pressad över att vara och göra "rätt" här. Jag känner mig lätt "fel" i Stockholm. Det är säkert inbillning, men jag kände mig i vägen för alla i helgen. Det var som om det bara var jag som vejde undan för folk och alla andra gick rakt på, ändå krockade jag med flera stycken. Jag har väl glömt hur man går slalom i en folkmassa helt enkelt, ett tecken på att det var några år sedan jag bodde i Stockholm. Jag har glömt bort hur man trängs med finess.

Samtidigt känns det som jag är på zoo för jag stirrar så mycket på folk. Jag är ju van att se samma människor varje dag, aldrig några nya ansikten, stilar eller typer. När vi åkte buss satt jag som på en tennismatch och tittade från sida till sida för att spana in så många som möjligt. Det är så kul att "titta på folk". Jag är numer som en turist i min forna hemstad. Och allvarligt talat - jag föredar att vara turist framför innevånare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nej, en helg i stockholm är lagom, eller möjligtvis en långweekend. jag trodde jag skulle åka på en julklappshandlingshelg till stockholm innan jul, men det blev assint!

Anonym sa...

jaa... jag tycker det känns som det står lantis skriver i pannan på en när man är där... haha...