lördag 3 november 2007

Veckans lista

Veckans "gissa kändisen?": Vem av tjejerna på bilderna är Britney? Fel svar. Båda är Britney. Samma vecka. Who do they try to fool?

Veckans mest pinsamma: När jag står still vid ett trafikljus som blinkar gult och väntar på grönt. Alla bilar åker om mig och först blir jag förbannad på deras olydighet, men efter ett tag börjar jag misstänka att något inte står rätt till. Fick man lära sig att blinkande gulljus betyder "ur funktion" på bilskolan?

Veckans konstigaste dom: De dömda för terrordåden i Madrid år 2004 fick fängelse i 40 000 år. Hur länge lever man i Spanien egentligen?

Veckans irritationsmoment: Statssekreterare Ulrica Schenstöm går på krogen då hon har jour i krisberedskapsgruppen. Hon har förbrukat sitt förtroende och säger upp sig. I avgångsvederlag får hon motsvarande två årslöner = 2 miljoner! För oss vanliga dödliga väntar två månaders karens innan vi får börja stämpla om vi säger upp oss.

Veckans seger: Argentinas nya president är – en kvinna!

Veckans hjälte: Heroes-stjärnan (med namnet som jag inte vågar uttala) Hayden Penettiere är en hjälte även privat. Hon deltog i en räddningsaktion för delfiner i veckan.

Veckans mode: Att se ut som en tönt har blivit inne. Töntstilen har blivit cool. Hur ska man annars tolka veckans outfits på DN:s hemsida?

Veckans revansch: Britney Spears nya platta får bra recensioner och hon lyckas också med konststycket att bilda en helt ny genre då DN:s recensent kallar hennes musik för ”snuskfunk”.

Veckans svenske världskändis: 15-åriga Anton Abele får MTV:s ”Free your mind”- pris för sitt initiativ mot våld efter dödsmisshandeln i Stockholm. En av de tidigare pristagarna är Bono. Heja Anton!

Veckans citat: Magnus Uggla kommenterar sin nya plattas dåliga kritik på sin blogg: "Etta i Aftonbladet, etta i Expressen och etta på singellistan!!!"

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken ambitiös lista! du är så påläst och med! jag irriterar mig också på retucheringen, det är väl därför man älskar "kändisar utan smink"-bilder... pusspuss!