torsdag 22 november 2007

En lek på liv och död

Nu är jag fly förbannad! Vad är det för jubelidioter som leker med livet varje dag? Som inte bryr sig fast de håller på att dö flera gånger om dagen? Fattar de hur nära det är? Jag pratar om fotgängarna som inte bär reflex (vilket man fick lära sig redan på dagis). De syns inte ett skit i det kompakta novembermörkret. Jag kör nästan på fem om dagen! Kolmörkt. Nederbörd. Sedan möter jag en bil på vänster sida och en promenerare på höger och det är ett under att den ena inte jämnas med marken. Det spelar ingen roll hur sakta jag åker för de syns inte. Finns inte. Ta på er reflex och rädda ert eget liv innan jag kör på er! Det är ett hot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag ska bättra mig... men jag hade i alla fall reflexväst när jag gick runt byn häromdagen! jag är sämre på jobbet, tänker inte på att jag ska gå ute bland bilar när jag åker hemifrån. men jag håller med dig, det är livsfarligt!!

Anonym sa...

idag körde vi nästan på en. ja det är farligt.. nettan är ett föredöme, hon tar på sig västen bara hon ska gå till mig. :) jag tror folk skiter i reflexer när de rör sig centralt men tar på sig när de ska ut i skogen... men man behöver ju reflexer även när man är ute och går i noret!