torsdag 22 november 2007

Veckans lista

Imorgon ska jag åka till Sthlm så därför kommer veckans lista redan idag. Håll till godo. Vi ses efter helgen!

Veckans politik: En Saudiarabisk kvinnan blev gruppvåldtagen och dömdes till 200 piskrapp och 6 månaders fängelse – för att hon frivilligt satt sig i en bil med en man som inte var hennes släkting. Hon åkte med en manlig vän då de bägge blev överfallna och våldtagna. Fegisen Bush vill inte kommentera Saudiarabiens agerande då han anser att det är en intern angelägenhet. Sen när har han brytt sig om det?

Veckans sport: England missar EM och allt är – i vanlig ordning – tränarens fel. Paradoxalt nog visar det sig att nyss avskedade Svennis är den framgångsrikaste tränaren genom tiderna, statistiskt sett.

Veckans idiot: En lärare på Lidingö har haft sex med sin 14-åriga elev. Aha… nu förstår jag varför vi har glassväggar i klassrummen.

Veckans aptitretare: Verkligheten överträffar dikten. Indonesiska Dedes kropp är helt täckt av trälikande vårtor (klicka på bilden för förstoring). Plötsligt känns finnen på hakan inte så jobbig…

Veckans uppvaknade: Jag trodde bara att det var halvkriminella gangsters som tittade på våldsfilmer på nätet, men tydligen gör var och varannan tonåring det. Vakna föräldrar! Ställ datorn i köket!

Veckans repris: Ännu en "Så har vi sex"- rubrik. Herregud! Folk vet väl för fan själva hur de har sex.

Veckans Chock (?): Blonda, snygga, svenska Malin Åkerman pruttar och svär i nya Hollywoodfilmen Heartbreak kid och rubrikerna gapar stort. Tänk att det fortfarande en bra bit in på 2000-talet blir stor uppståndelse (och stor humor) när en snygg tjej pruttar. För er som fortfarande tror att fina flickor inte fiser - ni tror fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra lista som alltid! alex har pratat hela kvällen om vårtmannen, själv vill jag inte titta på bilderna. men tycker rätt synd om mig själv också, det är jag och malin wollin som har lingonland. ja föräldrar måste ju verkligen börja kolla upp vad kidsen gör på nätet, de har ju ofta hyfsad koll på vad de ser på på tv, men nätet är ju helt okollat...

Anonym sa...

FY SJUTTON, vad äcklig bild på trädvårtmannen! Jag får lite spykänsla... Men det är så bra med din lista Malin, för du uppdaterar mig om allt jag missar när jag läser tidningen för lite :)