onsdag 23 september 2009

Ananaskassler

Eftersom Odin fortsätter sova tänkte jag dela med mig av gårdagens lyckade kassler, även om ingen har bett om det. Supergott och enkelt - vad mer kan begära?

ANANASKASSLER

500 g kassler (svensk)
1 burk ananasringar ca 550 g
2 1/2 dl matlagningsgrädde
1 1/2 tsk curry
2 msk chilisås (ketchupvarianten)
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar

Skär kasslern i skivor och lägg i en ugnsform. Lägg ananasringarna ovanpå. Blanda allt annat till en sås och häll på. Gratinera i 20 minuter i 225 grader. Servera med ris eller bulgur och någon grönsak. Smaskens filibajs!

6 kommentarer:

Elina sa...

Jag är så glad för alla tips jag kan få! Däremot är jag inte så förtjust i ananas i mat... Men kassler är gott och äts sällan!

Jonna sa...

jag tycker det låter gott! men är inte kassler rätt dyrt? /snåljåpen

Jonna sa...

ps. toppen att du nu fixat etiketter!!!!!!!!!!!

Jonna sa...

alltså, bloggetiketter, inte syltetiketter, även om de var fina meeeeeeed.

jonna sa...

det är bara mamma som fått ett sånt mail för det är ett förslag på sängfördelning som hon skulle kolla på ;)

andreas sa...

ojojojoj va gött hä lät kram