torsdag 10 september 2009

Räddad kaffetår

Här sitter jag och dricker kaffe (i min fina fröken-kopp) med äkta grädde i. Det är ingen ny gödningsdiet. Mjölken var sur imorse men tack vare en gräddskvätt räddades det livviktiga förmiddagskaffet.

Jag sitter här och laddar för en inbetalning på 1025 kronor, som visserligen är till en kul och bra sak men ändå skapar ett stort tomrum på kontot. Jag och Fia ska gå en kurs i allmän lydnad med Greta och Doris. Och här vill jag bara förtydliga, för dem som inte vet, att detta är våra hundar och inte våra barn. Om det vore våra barn så skulle kursen hetat aktivt föräldraskap eller något liknande, men den skulle nog gått ut på samma sak - tydlighet och positiv förstärkning.

3 kommentarer:

Elina sa...

Jag sitter med frukosten(!) fortfarande. Men jag fick lov att inse att det var bäst att få sova ordentligt än att kämpa mig upp och sitta skittrött och plugga. Vi var ju ut igår!

Ser fram emot förmiddagskaffet redan.

Sofia sa...

skriver en kommentar så du ser min blogg adress...??

jonna sa...

rätt gott med grädde i kaffe ;) min kaffedag har varit under all kritik, en enda trist kopp på fm....