fredag 25 september 2009

Tålamodsprövning

En stor dos tålamod är guld värt när man är förälder, den saken är klar. Jag har många gånger imponerats av vilket tålamod jag har.

"Nämen har du bajsat för femte gången idag lilla gubben? Då ska vi ta bort bajjet ögonaböj!"

"Nej lilla gubben, inte bita mamma, det gör ju ont på mamma. Pussas istället!"

"Ojojoj kissar du på mamma nu? Titta, nu blev mamma alldeles blöt på sina nytvättade byxor! Hoppsansa!"

"Men lilla gubben, det är mitt i natten nu, då ska man sova inte leka. Nu har du vaknat flera gånger. Titta här är nallen, han sover också! Såja såja..."

Idag när Odin först vägrade sova fast han var övertrött, sen spottade ut maten och under promenaden kastade av sig mössan för hundrade gången kände jag dock att jag var nära ett nervsammanbrott.
Efter en lunch med mamma och Jonna fylldes mina tålamodsreserver på.
Som ni ser är jag lite trött efter den krävande förmiddagen.

2 kommentarer:

Jonna sa...

jag i min länsrättslook... det var så mysigt att äta lunch med er, vardagsglädje!

andreas sa...

jag kollar på wrestling för första gången i mitt liv f n va coolt det är kram