fredag 4 september 2009

Magkänsla

Doften av ros och mandelmjölk ligger som en fin hinna på min hy tack vare Barnängen. I köket hör jag kaffebryggaren grymta. Odin sover sött i en nyvädrat sovrum. Det kommer bli en bra dag. Ännu en. Det är den Stora Skodagen. Jag behöver nya springskor och Odin behöver ett par vanliga höstskor. Mitt presentkort på Intersport kommer väl till pass. Det är fantastiskt att få gå på shopping trots att man inga pengar har.

I eftermiddag när Mats slutat jobbet ska vi besöka två stycken förskolor. Jag bävar inför det faktum att Odin ska börja på dagis om ett år, därför är det viktigt att vi väljer rätt. Vi ska känna efter med magen.

Igår la vi oss före tio och sov till sex. Halleluja! Ikväll kanske vi till och med orkar med Män som hatar kvinnor.

3 kommentarer:

Elina sa...

Lycka till med shoppingen! Kul att presentkortet kommer till pass :)

Läser ju den boken nu (ja, fortfarande). Riktig bra! Ingen nyhet kanske. Alla har ju sagt det. Jag vill nog se filmen sen också. Har ni den? Oj, skola nu. PUSS!

Jonna sa...

vilket mysigt inlägg! och det lät härligt och glädjande alltsammans. och yes vilken bra film det där är. och bok, såklart!

andreas sa...

jag vill oxå köpa nya skor kram