torsdag 24 september 2009

Blödande öga

Det var traumatiskt hos veterinären igår, för både mig och Doris. För ett tag sedan upptäckte jag att hon hade en skada på den tredje ögonlocken (som hundar och katter har innanför den yttre ögonlocken). Först trodde jag att det var ögongrums men det visade sig vara två skinnflisor som satt fast. Det är ett mysterium hur dessa blivit till, veterinären tippade på en katt, men jag har svårt att tro att hon skulle varit i kattslagsmål utan att jag eller någon annan skulle ha märkt det. Under bedövning klipptes nu dessa flisor bort och det var fruktansvärt att se. Doris verkade helt oberörd efteråt men inte jag. Jag ser fortfarande framför mig hur blodet rinner från hennes öga och ner på hennes vita päls.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Naaaw! Tussan! Just ögon är ju så himla känsligt. De är så sköra! Men huvudsaken det blir bättre nu.

Elina sa...

Elina var det ja.

jonna sa...

uuuuuuuuuuh! otäckt! hoppas snuttan är bättre nu. när jag vinkade till henne genom bilrutan igår såg hon glad ut iaf.

Mor sa...

Lilla gumman...och inte kan man riktigt förklara heller, men hon vet ju ändå att du vill henne väl!
PS Åsa var väldigt glad för äppelmoset! Kram.